Dykning i Thailand's Weblog

In this weblog, you can write small comments, if you had a good experience you want to share with other Dykning i Thailand -friends, future customers or the staff"

Flirt med hajer

fredag, september 15, 2006

Så er vi kommet igang med dykningen. Selv om vores båd ikke er helt færdig, har vi på flere opfordringer fra vores kunder, valgt at åbne dykkercenteret allerede nu.
Det betyder at vi bare booker os ind med et andet dykkercenters båd, hvilket er helt normalt for denne årstid.

Der var allerede fed spænding og en helt enestående naturoplevelse på sæsonens første kursus.

På dyk 2 (dvs. kundens 2. dyk nogensinde), er vi lige blevet færdig med at lave de obligatoriske maske øvelser osv. da strømmen fører os lige ind i 2 leopardhajer. De sover normalt i dagtimerne, men denne dag er de særdeles livlige, og meget nysgerrige. De cirkler rundt om os for at undersåge - og flere gange er de helt inde på mindre 1 meters afstand.
Vi forholder os helt passivt, og efter 2-3 min. mister hajerne interessen for os, og forsætter deres egen leg. Og det er først her at det går op for mig, hvad de har gang i, og hvorfor de er så kærlige og nysgerrige�. De er igang med en parringsleg, hvor hunnen svømmer forest, og hannen forfølger hende samtidig med at han napper hende i halefinnen, indtil hun giver ham lov. næsten helt menneskeligt, afviser hun ham et par gange, hvor efter hun cirkler tæt omkring Michael og jeg, hvorefter hun igen returnerer til ham....hahaha - det spil€� findes vist i alle levende arter !!!
Vi følger dem i næsten 25 min, indtil de forsvinder ud i det blå for sikkert at afslutte legen uden alt for mange tilskuere....

Det var et helt ubeskrivelig dejlig, oplevelse! Og til dem der ikke kender noget til leopard hajer, så er de på trods af deres 3,5 meter ikke farlige overhovedet. De lever af smÃå skaldyr osv. Just for the record€� så jeg min første haj på dyk nr. 109 Men her på Lanta er alt muligt !!!

Vejret i sidste uge: 6 dage med sol og 34 grader - 1 dag med regn og 28 grader

2 comment(s):

Jeg vil også dykke sammen med hajer!

By Blogger Per Antonsen, at 9:33 AM  

Jamen saa kom da...

By Blogger Ralf Andersen, at 6:31 PM  

Post a comment

<< Home